Reis richting de caribische kust - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Matta - WaarBenJij.nu Reis richting de caribische kust - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Matta - WaarBenJij.nu

Reis richting de caribische kust

Blijf op de hoogte en volg Matta

05 Maart 2018 | Colombia, Santa Marta

Tip voor als je de foto´s wilt bekijken; zorg dat de muis niet op de foto staat, anders zie je minder van de foto zelf. Vervolgens kun je met het pijltje naar rechts op het toetsenbord de volgende foto´s bekijken, gracias voor het volgen!!

Hola!!

Vanuit Villa de Leyva ben ik richting het noorden gegaan en heb ik verschillende kleine dorpjes bezocht.
Het mooiste dorpje was Barichara; een klein stukje vanaf het dorpje verbleef ik in een prachtig hostel met uitzicht over de omgeving waar de vogels ´savonds op de thermiek vlak langs het hostel kwamen gevlogen. De eigenaresse was erg vriendelijk en het voelde alsof ik een onderdeel van haar familie was.
Een paar vrienden kwamen dat weekend op bezoek en namen mij mee uit eten in Barichara. Ongetwijfeld het leukste onderdeel van mijn reis is wanneer je de lokale mensen ontmoet. Ondanks de taalbarriere beleef ik de meest mooie momenten, en een mooi moment om mijn spaans te oefenen.

Na een paar prachtige historische dorpjes te hebben gezien ging ik naar San Gil, dit stadje staat bekend om de activiteiten die je er kunt ondernemen. Ik heb hier voor het eerst kennis gemaakt met paragliden en waterraften. Erg tof om te doen en ook extreem goedkoop! Hier heb ik voor het eerst kennis gemaakt met wat Nederlanders die ook alleen reisden. Nederlanders heb ik tot nu toe nog niet veel gezien, veel fransen die hier reizen gevolgd door de duitsers. In de grotere steden (medellin en cartagena) zal ik er ongetwijfeld meer tegenkomen maar ik moet zeggen dat backpackers van andere landen hartstikke leuk is en ik het nederlands eigenlijk helemaal niet mis. Ik heb meer duits gesproken dan nederlands tot nu toe :P
Mijn spaans gaat trouwens ook vooruit, wel in slakkentempo, maar toch..

Na een trektocht door een paramo in het oosten (Mongui) ben ik verder gegaan naar bucaramanga, waar ik mijn eerste schildpad heb gezien!
Vanaf hier heb ik een nachtbus naar santa marta genomen: De caribische kust :)
Santa Marta heeft een leuk plekje in het oosten van de stad waar ik de eerste leguaan heb gespot. Vanaf hier ben ik naar een klein gegaan genaamd Minca dat bekend staat om zijn backpackers. Hier in de bergen heb je een mooi uitzicht over het luidruchtige santa marta en kun je watervallen en meertjes bezoeken. Hier heb ik mijn eerste toekan gespot, es muy muy bueno!!! Ook had ik hier een motor gehuurd om door de bergen te off-roaden. Normaal is het de bedoeling dat je achterop gaat maar met wat onderhandelen kun je ook de motor huren. Geen borg betalen of paspoort laten zien, gewoon pas betalen als je terug bent, voelt erg goed om ff weg te zijn van de nederlandse regeltjes en administratie rompslomp :)

Na Minca ben ik naar Tanganga gegaan om mijn duikbrevet te halen. Het duiken staat hier bekend om zijn uitzicht en vanwege de lage prijs om je padi open water brevet te halen. Het duiken is erg leuk en ook het duikcentrum beviel erg goed. Ik heb hier een leuk meisje leren kennen en dat is ook een beetje de reden dat ik hier wat langer ben blijven hangen.
Vanaf hier heb ik tayrona park bezocht: je betaald ongeveer 18 euro bij de ingang en dan kun je hier onbeperkt blijven. Er zijn diverse campings met hangmatten waar ik 2 nachten in heb geslapen. Het park is supermooi en heb er apen, kolibries en een alligator gespot. Het mooiste strand is Cabo San Juan waar de meeste mensen gaan hamsteren op het strand. Maar als je de bergen intrekt kun je er ook de lokale stammen ontmoeten die nog de taal en kledij hanteren van voor de spanjaarden colombia bezetten. Zij wonen nog in houten hutjes en hebben muilezels als transportmiddel.

Donderdag ga ik verder naar het noord-oosten van colombia tegen de grens van venezuela aan. Dit gedeelte staat bekend om zijn kitesurf spots en is wat moeilijker te bereiken. Het is een toeristisch hoogtepunt aangezien dit het meeste noordelijke punt van zuid amerika is, maar veel mensen hebben niet de tijd om hier naartoe te trekken gezien er geen airport is. Ook gewone auto´s komen hier niet omdat het een stuk woestijn is waar je een 4x4 nodig hebt.

Maar dit is voor later: voor nu ga ik nog lekker hamsteren in een hangmat in mijn hostel en woensdag ga ik een dag naar Cartagena.

Ciau!! (heb ook een tijdje opgetrokken met een italiaan :)

Martijn

  • 05 Maart 2018 - 17:03

    Brigitte:

    Hey Martijn,
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je weer allemaal gezien en gedaan hebt. Wat een fantastisch avontuur is dit zeg. Echt iets om nooit meer te vergeten. Heel leuk om weer te lezen en te zien wat je allemaal gedaan hebt.
    Geniet er nog met volle teugen van. Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen.

    Groetjes Brigitte

  • 06 Maart 2018 - 07:00

    Frank :

    Hi Tinus of moeten we je voortaan Robinson noemen? Cruse is wel mooi afgekort van Crusoe!
    Ik vindt het wel gaaf om te zien dat je dit avontuur helemaal alleen doet en dat je zo Columbia doortrekt en maar ziet waar je slaapt en wie of wat je dan maar tegenkomt , daar had ik vroeger nooit van durven dromen, mis wel de foto van un Meisie!
    Kijk weer uit naar het volgende avontuur van Cruse!
    Abbi cura di te!


  • 06 Maart 2018 - 09:28

    Maria Van Gerwen:

    Wauw Martijn wat geweldig allemaal. Dat is effe wat anders dan Nederland. Je bent een super goede schrijver. Heerlijk om je verhalen te lezen. Jij geniet dat is wel duidelijk!!!

  • 08 Maart 2018 - 12:11

    Ester:

    Goed bezig, lekker genieten!!

  • 10 Maart 2018 - 08:36

    Nico & Anita:

    Hoi Jonguuuuh!
    Super allemaal om te lezen; fijn dat het lekker loopt en misschien zelfs wel je verwachtingen overtreft. Ben jaloers! Ook je fotografie gaat vooruit zie ik. Denk eraan; hoe dichter erop hoe meer je erin zit en hoe beter je je verhaal vertelt. ( meestal toch ) Have fun verder en tot de volgende keer maar weer!

  • 27 Maart 2018 - 23:50

    Astrid:

    Martijn, wat heb je het goed daar! En heerlijk om te lezen hoe jij je avontuur verder vorm blijft geven. Ik ben benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen. Blijf genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Santa Marta

Colombia

Backpacken in Colombia

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2018

Inca

09 Mei 2018

Peru

19 April 2018

Ecuador so far..

12 April 2018

Richting zuiden en ecuador

05 Maart 2018

Reis richting de caribische kust
Matta

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 14611

Voorgaande reizen:

27 Januari 2018 - 31 Mei 2018

Colombia

06 Juni 2012 - 25 Augustus 2012

Summercamp USA

Landen bezocht: