Richting zuiden en ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Matta - WaarBenJij.nu Richting zuiden en ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Matta - WaarBenJij.nu

Richting zuiden en ecuador

Blijf op de hoogte en volg Matta

12 April 2018 | Ecuador, Quito

Hola!!!
Ik kan niet geloven dat de laatste post van 5 maart was. De tijd vliegt en ik heb het enorm naar mijn zin! Ik heb zoveel gezien en meegemaakt dat ik eigenlijk niet weet wat ik moet schrijven haha

Vanuit de caribische kust heb ik wat grotere steden bezocht en ben een aantal dagen wezen kitesurfen in cartagena. Het ging mij erg goed af, nog wel moeite met upwind kiten maar op mijn board blijven en tegen de wind in op dezelfde plek blijven was voor mij al een behoorlijke prestatie.

Vanuit cartagena heb ik een vlucht naar medellin genomen, weg van de caribische kust. Hier regent het dagelijks een uurtje maar de stad is zo mooi en levendig dat het mij niet hindert. Het is wel fijn om even weg te zijn van de hitte en wat groen en riviertjes te zien.

Ik heb een aantal kleinere maar zeer toeristische dorpjes gezien, ik zal de foto's uploaden want woorden schieten tekort hoe mooi sommige dorpjes zijn! 3 dagen geleden ben ik de grens naar ecuador over gegaan, erg veel immigranten vanuit venezuela reizen via colombia naar ecuador dus het is erg hectisch bij de immigratie controle op de grens. Ik denk zelfs dat ik illigaal in ecuador ben omdat ik alleen een check out stempel van colombia heb en geen check in van ecuador. Dus vandaag ga ik naar het centrum in Quito om mijn stempel alsnog te halen. Ik verblijf via couchsurfing bij Andrea. Ik heb zelfs een eigen gedeelte van het huis met slaapkamer en badkamer, erg veel luxe hier en een zeeer groot contrast tot mijn eerdere couchsurf ervaring in Colombia. Gisterenavond zijn we uit geweest met haar vrienden in downtown Quito en op dit moment ben ik nog een beetje aan het bekomen van mijn kater. Ik moet zeggen dat de biertjes in ecuador stukken beter zijn dan in colombia :)

Mijn planning is om in ecuador wat meer natuur en dieren te zien. Een plaats genaamd Banos ligt niet ver van hier en ik wil daar vandaag naartoe. Verder heb ik nog niet gepland, living day by day (hamster emoticon).

Oh en mijn nederlandse simcard ligt nog bij iemand in colombia dus die moet ik nog oppikken aan het einde van mijn reis. Erg handig, want als ik mijn mail account wil openen dien ik een security check te laten doen per sms of door mijzelf te laten bellen. Helaas niet mogelijk per whatsapp. ik heb nu een ecuadoriaanse simcard dus ik kan mijn mail niet openen. Ik had ook veel problemen met het boeken van een vlucht van bogota naar quito, ik had de reis geboekt en betaald maar de airline heeft de vlucht geannuleerd omdat ik geen kopie van mijn paspoort en creditcard had opgestuurd. Ik vond dit allemaal erg vreemd en dacht dat het wel goed zou komen als ik op het airport mijn paspoort liet zien maar niet dus. Nu moet ik het geld terug zien te krijgen, via mail haha
Ik had de airline een keer of 4 gebeld maar als je een engelstalig iemand wilt spreken bij Wingo (low budget airline in zuid amerika) dan wordt de verbinding automatisch verbroken. netjes.

Naast de administratieve rompslomp bevalt het erg goed. oja ik ben dus per bus naar quito gegaan, een reis van 22 uur tot aan de grens, en nog eens 6 uur tot quito. en nog eens 2 uur in quito zelf om naar de busterminal in het zuiden te gaan. Goei busreiske, en goei fit van.
Vanaf nu korte busreisjes en na een week of 2 in ecuador wil ik naar peru. Hopelijk kan ik vanaf peru een vlucht boeken naar colombia omdat ik uiteindelijk via colombia zuid amerika ga verlaten. Ik wil niet eens weten hoelang een busreis lima - bogota duurt....

Ik ga nu maar eens kijken of ik nog in ecuador mag verblijven door mijn check in stamp te gaan halen. Oja mijn spaans is aanzienlijk verbeterd, erg leuke taal om te leren!

Muchos gracias y muchos abrazos!
Martijn
Oh in spaans is mijn naam marTIEN haha vinden ze mooi :)

Korte video van transport naar Salento (natuurgebied):





  • 12 April 2018 - 18:46

    Ralf:

    Goei Wolreke. Klinkt nog steeds als een top reis. Ga maar lekker biskes kijken en lekkere biertjes drinken. Miss u.

  • 12 April 2018 - 21:14

    Matta :

    Thanks maatje!! Ik heb ondertussen wat meer foto's bij de blog geplaatst. Ze staan een beetje door elkaar doordat ik foto's met mijn camera en met mijn telefoon upload. Ik hoop morgen goei wat beeskes te zijn in Banos, ecuador :) Miss u too bruv (L)

  • 12 April 2018 - 22:25

    Nico:

    Hoi Martien..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Colombia

Backpacken in Colombia

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2018

Inca

09 Mei 2018

Peru

19 April 2018

Ecuador so far..

12 April 2018

Richting zuiden en ecuador

05 Maart 2018

Reis richting de caribische kust
Matta

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 14622

Voorgaande reizen:

27 Januari 2018 - 31 Mei 2018

Colombia

06 Juni 2012 - 25 Augustus 2012

Summercamp USA

Landen bezocht: