Week 2 - Reisverslag uit Nanjemoy, Verenigde Staten van Matta - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Nanjemoy, Verenigde Staten van Matta - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Matta

Blijf op de hoogte en volg Matta

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, Nanjemoy

Hey allemaal!!

Heb tot nu toe de beste week gehad wat betreft de campers, het waren echt 8 lieve engeltjes en ik moet toegeven dat ze sneller waren dan de jongens; zowel met het omkleden bij het zwembad en het lopen van activiteit naar activiteit.

Afgelopen vrijdag waren we naar Red Robin geweest, een relaxt restaurant waar het eten niet te duur is en het bier ZAAAALIG was ;)
Ze hadden er namelijk blue moon, dat is witbier (nog niet te vergelijken met hoegaarden maar goed, 't is al stukken beter).

Helaas na mijn 1e pilsje viel de muziek uit, en even later ook de verlichting zowel binnen als buiten.
Regen kwam met bakken uit de licht en constant donder en felle bliksemschichten. Het personeel vertelde ons dat er een tornado op komst was en we kregen van het leidinggevend personeel van het kamp per telefoon te horen dat we het restaurant niet mochten verlaten.

Helaas kon je niets meer bestellen, dus het bleef bij 1 pilsje :(
maar als pluspunt hadden we free meals, omdat ze niet na konden gaan wie wat gegeten had, en je kon ook niet per creditcard betalen (niet dat ik die 1 had) ;)
Toch 5 dollar gegeven, omdat het minimumloon hier heel laag is en ze niet rond kunnen komen zonder fooi (20% fooi is hier normaal, en je wordt als asociaal bestempeld wanneer je dat niet geeft).

Op de terugweg van het restaurant naar het kamp zagen we de (ouderwetse) elektriciteitspalen op de weg liggen waardoor rijbanen bezet waren, ook waren er veel bomen omgewaaid en alles wat los en vast zit.
Op het kamp zelf viel het wel mee, een paar grote bomen omgewaaid en voor de rest veel vuilnisbakken, stoelen en parasollen weggewaaid.
stroom was gelukkig de volgende dag weer in orde (dit kamp heeft prioriteit bij de elektriciteitscentrale :) maar sommigen kinderen hebben thuis nog steeds geen stroom (na 5 dagen), ons internet lag er tot die tijd ook uit, maar dat is toch wat minder belangrijk dan licht, water en airco.
Op de radio hoorden we dat er 10 doden gevallen zijn in dit gebied dus we hebben behoorlijk mazzel gehad..

De zaterdag waren we naar het strand geweest, je hebt veel mondingen (baaien) hier die naar de zee leiden, 1 van de dichtstbijzijnde was een uur rijden. Daar hebben we de middag doorgebracht (zie foto's) met als afsluiting de film Abraham Lincoln.
In die bios hadden ze stoelen die zo breed zijn als 2 pathe stoelen en waarbij je de rug en armleuning kunt verstellen en ook een voetenbank onder je stoel tevoorschijn kunt toveren, ik was daar meer onder de indruk van dan van de film zelf.

Echt een leuke dag gehad, ondanks dat sommigen gestoken waren door wat kwallen in de zee, en het strand niet echt spectaculair was.
Ik ga zeker nog naar een populair strand waar ik wat meer actiefoto's kan maken!

Week 3 (deze week) heb ik 1:1, dwz 1 counseler en 1 camper, ik heb dus maar 1 camper, en dat is niet voor niets.
Ik heb hem nu 2 dagen meegemaakt en hij heeft autisme met gedragsproblemen waarbij ik ook tekenen van gilles de la tourette zie.
Hij praat vaak een paar octaven hoger (wat hilarisch is) en bij creative arts geef ik hem wat papier, plakband en een schaar en hij tovert een gitaar, saxofoon en autobus tevoorschijn haha echt geweldig!!
Hij luistert verder goed, maar heeft veel correcties nodig, vandaar dat hij niet in een groep met meerdere campers geplaatst kan worden want hij heeft veeel aandacht nodig, natuurlijk werkt hij wel samen met andere campers, hij heeft alleen mij als zijn persoonlijke begeleider ;)

Pffff het is een verhaal geworden.. Als last but not least wilde ik kwijt dat ik hier al wat echt goede vrienden gemaakt heb, en as donderdag gaan we tijdens de talent show een optreden van de backstreet boys geven, huhum..

Heb er stiekem toch wel zin an haha

Groetjes en bedankt voor het volgen van mij blog!!!

Oja als aller aller laatste:
ik heb een nieuw neefje erbij!!! Zijn naam is Senn, kan niet wachten om hem te ontmoeten, gefeliciteerd Saskia, Edwin, Indy en Maxime!!

• 04 Juli 2012 - 09:45

Mandy:

Hee Martijn,

Leuk om al die verhalen te lezen.
    Zo te zien heb je het goed naar je zin.

En toch ook een hoop uitdaging als ik zo lees dat je een kindje 1 op 1 moet begeleiden, maar volgens mij wel erg leuk!

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe neefje!

Liefs & veel groetjes vanuit schijndel

• 04 Juli 2012 - 18:31

Frank:

Hi Matta,
    Ziet er weer veel belovend en erg gezellig uit!!
    Zo te zien heb je je draai al aardig gevonden daar.
    We zijn vandaag met opa en oma en anita en lotte naar de efteling geweest......mmm okay by jullie ziet het er beter uit!
    Je moet je adres maar een mailen dan komen we misschien van het weekend wel even langs!!

Groetjes van het platte land!

• 04 Juli 2012 - 19:15

Brigitte:

Hey Martijn,

Zo weer heel wat meegemaakt!! Heftig.
    Maar zo te lezen heb je het super goed naar je zin......Kom je geen tijd te kort daar met alles wat je nog wil gaan ondernemen??
    Het is leuk om je verhalen te lezen!! Nou als er geen stormen meer op komst zijn, dan kijk ik er weer naar uit wat je van het weekend weer gaat schrijven!!
    Geniet ervan daar.

groetjes van ons xxx

• 04 Juli 2012 - 20:04

Nico En Anita En Bob:

Hoi martijn,
    ziet er allemaal gezellig uit daar en gelukkig viel het mee met de storm!
    en dat witbiertje haal je vast wel weer in denk ik zo...
    Valt wel op dat je op elke foto naast een dame staat hoor..
    Geen GSén daar zeker..? alleen van die HD's natuurlijk...
    Fijn dat de begeleiding ook goed gaat.
    Als je tijd hebt moeten we even bellen of skypen want we hebben nieuws van Fontys Fysio...
    We horen je wel weer.

Groeten van ons.

• 04 Juli 2012 - 20:04

Cocker:

Oooooh yeah, pootje van mij!

• 04 Juli 2012 - 21:18

Karin:

Heej Martijn,

Nou...weer genoeg spanning gehad daar!!
    Dat kennen wij alleen van tv en laten we dat zo maar houden :)

Wel super dat je het zo leuk vindt met de kids..en 1:1 moet je ook maar even kunnen..goed bezig!!
    Voor de kids ook leuk...je zou Meneer Martijn maar als persoonlijke begeleider hebben..wat een luxe!

Je foto`s zijn ook weer hartstikke leuk..(vooral die van je slaapkamer ziet er gezellig uit :P )
    Zag dat je ook video`s kan plaatsen...dat wordt dus een video van de backstreet boys bij je volgende blog??

Geniet nog van deze week...alweer bijna donderdag,time flies!
    Heel veel plezier morgenavond met jullie optreden,niet vergeten te filmen,en vooral genieten van alles maar dat moet goedkomen als ik zo hoor over je nieuwe vrienden!

Spreek je snel weer....tjuuusss xxx

ps gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!

• 04 Juli 2012 - 21:18

Karin:

Heej Martijn,

Nou...weer genoeg spanning gehad daar!!
    Dat kennen wij alleen van tv en laten we dat zo maar houden :)

Geniet nog van deze week...alweer bijna donderdag,time flies!

Spreek je snel weer....tjuuusss xxx

ps gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!

• 05 Juli 2012 - 17:31

SaF:

HOOO is! Die pens is er niet minder op geworden zie ik wel:p haha veel plezier daar jonge, laat ff weten hoe Washington was en of je bent aangenomen voor fysio. Chill ze!

• 09 Juli 2012 - 20:06

Ester:

Hey Martijn!
    Long time no see... Hoe gaat het nu daar? We hebben hier bij ons een paar dagen geen internet gehad. Niet door een tornado maar omdat we hier in zo'n boerengat wonen :-) Maar wat een verhaal zeg, ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen en dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. En wat leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt met de kinderen en begeleiders. By the way.. hoe is je optreden met de Boy Band gegaan? Krijgen we hier nog film materiaal van te zien...? Hope so!! Nou Martijn, in ieder geval weer veel plezier gewenst van ons. Veel liefs van de Boortjes uit Loon op Zand

• 16 Juli 2012 - 20:08

Nico:

Even een korte update van onze kant.
    We hebben contact met Martijn gehad en hij heeft het erg druk...vandaar dat de blog wat achter blijft.
    as Weekend gaan ze naar washington DC en blijven daar ook overnachten, weer weinig tijd voor de blog dus.
    Afijn, het gaat goed en hij heeft het naar zijn zin.
    Groet,
    Nico

• 20 Juli 2012 - 22:57

Martijn Jordaan:

Hey iedereen!!!

Dit weekend ga ik naar DC en blijf daar overnachten dus heb geen mogelijkheid om een nieuw verslag te typen,
    Maar bij deze beloof ik dat er zondagavond (USA time) een nieuwe post zal zijn !!! :D

XXXX Matta