23 juli 2012 - Reisverslag uit Nanjemoy, Verenigde Staten van Matta - WaarBenJij.nu 23 juli 2012 - Reisverslag uit Nanjemoy, Verenigde Staten van Matta - WaarBenJij.nu

23 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Matta

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, Nanjemoy

Hey hey!! lange tijd geleden dat ik iets gepost heb. Heb echt super veel gedaan en de tijd gaat hier zo snel voorbij echt niet normaal!!

De weken hier op kamp zijn leuk, het zijn voornamelijk de deelnemers die het leuk maken, het programma verandert nauwelijks. Met uitzondering van een 'reptile guy' die langs kwam met slangen, hagedissen en mijn persoonlijke favoriet de cincilla :D

Kinderen waren lekker stil en nadat hij de kop van de slang in zijn mond had gestoken (beetje rare vent, maar wel vermakelijk om te zien) konden we alle dieren aaien en vasthouden (ook de slangen, maar ik paste).
De jongen die ik in week 3 had was tot nu toe nog mijn minste week, voornamelijk omdat je hem om de minuut moet waarschuwen en daar werd ik een beetje simpel van, het was verder niet slecht hoor, gewoon niet echt fun..

Week daarop had ik een mix van een aantal jongens en meisjes (8 totaal), wat zeer goed verliep, en daarna een groep van 6/7 met alleen maar jongens en dat was ook goed te doen.
Deze week heb ik 2 jongens, waarvan 1 echt een probleem kind kan zijn als zijn broer hier ook verblijft, maar dat is gelukkig niet aan de orde :D
Hij luistert verder echt super goed, de andere gaat bij de naam 'dark sonic' en zo moet je hem ook noemen (staat ook zo op het papierwerk) anders wordt ie boos.
Hij is niet echt communicatief vaardig en heeft moeite met simpele dingen, voornamelijk betreft opdrachten en zijn geheugen. Maar erg makkelijk om mee te werken, beide kinderen zijn 9 en dit belooft echt een relaxte week te worden gezien vandaag (maandag).

Afgelopen weekend heb ik EINDELIJK doorgebracht in Washington DC, hoofdstad van de USA. Het ligt gedeeltelijk in deze staat (Maryland) maar het vormt er geen deel van, het is een district (wist ik ook niet, boeit verder ook niet echt maar toch leuk om te weten :P )

We hebben daar de nacht doorgebracht in een superdeluxe Hilton hotel, vergeleken bij onze kamer is alles luxe maar dit was echt luxe!!
en kostte maar 38 euro voor een nacht.
We verbleven daar met 12 man verdeeld over 3 kamers en konden eindelijk los gaan en wat drinken :)
Omdat de meeste kroegen daar 21+ zijn en sommigen nog 19/20 waren konden we de meeste kroegen niet in, maar ik wilde niet teruggaan naar te hotel dus vroeg aan een bouncer of het toch mogelijk was en gaf hem 10 euro en toen konden we allemaal naar binnen, het was een salsa bar (beetje net zoals santiago de cuba op stratumseind) en heb daar zeer genoten!! Goeie muziek en het bier ging er ook wel in.
Middag daarna hebben we veel sightseeing gedaan, maar dat zie je wel op de foto's.

Er zitten ook foto's bij van de onafhankelijkheids dag die op 4 july gehouden wordt, voornamelijk foto's van het vuurwerk.
Amerikanen mogen hier geen vuurwerk afsteken, daar moet je een vergunning voor hebben en die hebben bijv. de gemeente.
Vandaar dat iedereen zich op 1 plek verzameld waar de gemeente een half uur lang vuurwerk de lucht in knalt.
Heb daar ook wat goeie gekke amerikanen gezien, zitten hier best veel hillbilly's in de buurt, echt grappig hoe sommige lui hier eruit zien :P

Het het hier nog steeds goed naar m'n zin, maar verheug me toch ook al om naar huis te gaan, het is na deze week nog 3 weken werken, en dan 6 dagen NY en dan eindelijk thuis!!! Mis mijn familiie en vrienden toch wel na zo'n tijdje hier vertoeven, maar heb hier ook goede vrienden gemaakt waar ik zeker van plan ben ooit eens langs te gaan.

Hoop volgend weekend weer te bloggen, of anders zeker te skypen met mijn ouders want heb ze al lang niet meer gesproken.. Mis jullie!!

Groetjes iedereen en bedankt voor het volgen!!! Tot snel!!

• 24 Juli 2012 - 06:21

Charlotte:

Hee Martijn! We horen eindelijk iets van je, je leeft nog!! ;) Maar Dark sonic, beetje raar hoor:P Is het trouwens wel lekker weer daar? op de foto's ziet het er maar hollands uit hoor. En doe maar weer chic, met je hilton;) maar je vermaakt je daar wel zo te lezen, dat is mooi. Spreek je snel weer, nog veel plezier!

xxx

• 24 Juli 2012 - 06:28

Nico:

Hoi Martijn,
    fijn om weer iets van je te horen! en goed om te lezen dat het goed met je gaat.
    Inmiddels heb Bobbe je baantje als " vloerspecialist" ingepikt en dat doet ze goed!
    We zien er naar uit om je weer ff te spreken via skype. Komend weekend weer even??
    Groeten van ons,
    Nico en Anita

• 24 Juli 2012 - 07:04

Karin:

Heej Martijn,

Echt leuk om je verhaal weer te lezen!
    En wat een maffe foto`s er weer bij...ziet er gezellig uit :)

Omgang met de kids gaat je nog steeds goed af zie ik...
    Mijn complimenten...dat heb je toch maar mooi voor elkaar!!
    Mooie ervaring waar je op terug kunt kijken als je straks weer thuis bent..

Ik heb na een week vakantie altijd al heimwee,dus
    snap dat je je familie en vrienden mist...je bent ook zo lang weg.
    Denk dat iedereen hier ook heel blij is als ze je straks weer zien!!
    Snel maar weer skypen met je ouders (ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik een van mijn kids zo
    lang niet zou zien).

Geniet nog van je laatste weken daar want ook die zullen wel voorbij vliegen...en wij tellen
    met z`n allen af, want je wordt hier ook gemist hoor!
    Succes deze week met Dark Sonic en z`n maat,maar dat komt vast goed!
    Spreek je snel weer....

Groetjes van heel de family hier!!
    xxx

• 24 Juli 2012 - 08:46

Frank:

Hi Matta,
    Longgg time no seeee!!
    Is alleen maar een goed teken,dan heb je echt naar je zin!!
    Ik sta er wel van te kijken dat je de kinderen zo goed onder controle hebt,had ik niet gedacht dat je dat zo goed afgaat chapeau!!(o nee dat is iets te frans) Super Great!!!
    Je ziet wel 4 july daar hebben zelfs de amerikanen een feestdag(vreetdag) van gemaakt (is mijn verjaardag).

denk nu maar lekker aan daar en maak van elke dag een geweldige dag voor dat je het weet zit je weer hier in dit kikkerlandje en dan denk je weer terug aan de United State of America from the State of the Unided from the Us Tits and Ass from America of zoiets!!!

De groenten van hak van ons van het platte land!!

• 24 Juli 2012 - 14:04

Ester:

Hey Martijn!
    Goed om weer eens van je te horen! Mooie foto's, ik zie dat het je nog steeds goed gaat!
    Gelukkig maar. En dat je iedereen mist is niet zo gek, ik vind het echt super van je dat je daar al
    zo lang bent en dat je het zo naar je zin hebt, ik zou het niet kunnen denk ik. Probeer maar zoveel mogelijk te genieten, voor je het weet ben je weer terug in NL en verlang je weer naar de States...
    Veel plezier deze week met 'dark sonic' (heel apart...:-)) en maak er iets moois van!
    Veel liefs Ester en een dikke knuffel van Guusje ( ze vraagt wanneer je je weer als clown gaat verkleden...)

• 25 Juli 2012 - 17:16

Lisanne:

heej martijn!!
    wat een leuk verhaal weer
    en de foto's zijn nog leuker haha
    het is hier nu hartstikke lekker weer, daar ook?
    geniet nog maar van het in Amerika zijn
    kan stiekem niet wachten tot je terugkomt ;)

dikke kuss lisanne

• 28 Juli 2012 - 20:38

Mandy:

Heee Martijn,

Leuk om vanalles te lezen over je verblijf daar.
    Goed om te zien dat je het ook zo goed naar je zin hebt.
    Zal wel een super ervaring zijn zo met al die kinderen.

Nog heel veel plezier en succes!

Liefs Mandy

• 28 Juli 2012 - 22:59

Brigitte:

Wat een leuke foto's heb je weer gemaakt!! En je bent ook erg creatief bezig geweest. ;-) Leuk.
    Het blijft ook leuk om te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt.
    En dat je het zo goed doet met de kids, echt leuk.
    Geniet nog van je weken daar, voordat je het weet ben je weer thuis.
    Heb zin om al je verhalen te horen

groetjes brigitte xx